Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a desemnat, astăzi, câștigătorul contractului pentru construirea primului tronson al Autostrăzii A8, pe segmentul Târgu Neamț (Moțca) – Iași – Ungheni.
Asocierea condusă de Danlin XXL, alături de firmele Groma Hold Ltd, Intertranscom Impex și Evropeiski Patishta din Bulgaria, a obținut contractul cu o ofertă de 4,76 miliarde de lei. Dacă în termen de zece zile nu vor fi depuse contestații, contractul de proiectare și execuție va fi semnat oficial. Durata totală a lucrărilor este de 46 de luni: zece luni pentru proiectare și treizeci și șase pentru execuție.
„Constructorul acestui prim tronson al Autostrăzii Moțca–Iași–Ungheni și-a asumat, conform documentației de licitație, să prioritizeze execuția unui segment de 5,5 kilometri care va lega Moțca, DN2 și Autostrada Unirii (A8), lotul Leghin–Târgu Neamț, de Autostrada Moldovei (A7), secțiunea Bacău–Pașcani. Acest segment trebuie finalizat cu prioritate, în 12 luni, pentru sincronizarea proiectelor”, a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR. Tronsonul Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos, în lungime de 27 de kilometri, include:
36 de poduri și pasaje, însumând 8,5 kilometri, inclusiv un pasaj spectaculos de 1.100 de metri la kilometrul 27;
4 tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri;
3 noduri rutiere – Moțca (DN24), Pașcani (DJ208) și Târgu Frumos (DN28B).
Acesta este primul contract major atribuit pentru porțiunea estică a Autostrăzii A8, proiect considerat strategic pentru legătura dintre Moldova și Transilvania. (Vlad Mirea)
CITEȘTE ȘI
VIDEO Consiliul Județean a recepționat un drum stricat | Axa Iași–Suceava cedează bucată cu bucată
