Traficul auto prin Iași ”omorât” cu zeci de ”cocoașe înalte” amplasate în mai toate cartierele. Ambuteiaje și mașini stricate

X Press
3 Min Read

Limitatoarele de viteză au generat probleme în trafic și daune auto în Iași. Aceste dispozitive au fost instalate de municipalitate în mai multe zone ale orașului pentru a preveni accidentele, dar, paradoxal, au avut efectul opus. În loc să îmbunătățească circulația, ele au creat blocaje în trafic, iar unii șoferi susțin că și-au deteriorat mașinile din cauza înălțimii excesive a limitatoarelor.

Haosul, nervozitatea, timpul pierdut în trafic și daunele auto sunt doar câteva dintre consecințele limitatoarelor de viteză montate de Primăria Iași în întreg orașul. Deși inițial au fost implementate pentru a spori siguranța în trafic, șoferii afirmă că au devenit un eșec costisitor. Situația este similară și în zonele metropolitane unde au fost amplasate o mulțime de limitatoare.

„În loc să fluidizăm traficul, așa cum se cere, deoarece toată lumea se plânge că stăm în coadă de la Ciupercarie până la Podu Iloaiei, acum vom avea cozi de la Pacurari până la Podu Iloaiei. Au pus limitatoare ca cele de la trecerea de cale ferată. Înțelegem că se încearcă prevenirea accidentelor rutiere, dar nu pui limitatoare ca alea. E ca și cum ai pune borduri. Așa ceva nu există”, a declarat un șofer.

Pe de altă parte, autoritățile susțin că limitatoarele de viteză au fost montate la cererea locuitorilor din anumite zone unde viteza era o problemă.

„Limitatoarele de viteză au fost instalate la cererea asociațiilor de locatari și a Primăriei. Zonele sunt diverse, acoperind întregul oraș. În ceea ce privește străzile principale, acestea au fost plasate pe Bulevardul Socola și Bulevardul Chimiei, unde există o mică contradicție, dar majoritatea au fost amplasate în zonele rezidențiale, în apropierea școlilor”, a declarat
Radu Botez, Membru al Comisiei de Circulație de la Primăria Iași

Dimensiunile limitatoarelor de viteză au fost discutate în cadrul Comisiei de Circulație, care a decis care sunt cele mai potrivite. „Comisia de Circulație încearcă să evite montarea acestor limitatoare pe arterele principale ale orașului. În zonele rezidențiale există solicitări pentru instalarea lor, dar apoi cereri de demontare, deoarece un camion gol care trece peste un astfel de obstacol la ora 3 dimineața îi trezește pe toți din jur”, a mai spus Botez pentru telem.ro

Astfel, șoferilor nu le rămâne decât să se conformeze noilor reguli impuse de autoritățile locale.

Share This Article
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *