Catalin Urtoi, membru in Consiliul de Administratie al CNIR considera ca tronsonul Motca – Letcani – Ungheni este cel mai complicat al A8, pe fondul dezinteresului manifestat de Consiliul Judetean Iasi.
„Mă așteptam ca implicarea Consiliului Județean Iași să fie cel puțin la nivelul colegilor de la Suceava și Botoșani”, a precizat Catalin Urtoi. Acesta a mai remarcat ca tronsonul Pașcani – Suceava, parte din A7 era la un moment dat în urma tronsonului Motca – Leţcani – Ungheni, dar lucrurile s-au schimbat ca urmare a diferenței de abordare între cele doua Consilii Județene de la Iași și de la Suceava, în relația cu CNAIR și cu proiectantul.
„Săptămâna trecută s-au aprobat indicatorii tehnico-economici la Varianta Ocolitoare Gura Humorului. Așteptăm inițierea procedurilor de licitație…Vineri s-a semnat contractul de prestări servicii pentru Drumul Expres Suceava – Botoșani, respectiv SF+Proiectare, care va face legătura între A7 și municipiul Botoșani. O colaborare între CNAIR, CJ Suceava și CJ Botoșani…A fost aprobat SF-ul pe Pașcani-Suceava, iar săptămâna trecută au fost aprobați și indicatorii tehnico-economici. Urmează inițierea licitației de Proiectare +Execuție. Conform HG vom avea 6 luni de Proiectare și 30 luni Execuție pe cele două loturi”, a precizat Cornel Ungureanu, consilierul lui Gheorghe Flutur in sedinta de progres a CNAIR, semn ca lucrurile se misca in judetul Suceava.
Despre autostrada A8, dupa sedinta CNAIR, situatia se prezinta astfel:
1.Tg. Mureș – Miercurea Nirajului este în etapa de proiectare iar după șase luni, conform contractului se va trece la execuție in decembrie 2024.
2. Miercurea Nirajului – Leghin – 159, 2 km. Aici sunt șase loturi.
– Lotul Miercurea Nirajului-Sarateni – 23,4 km este în faza de licitație Proiectare + Execuție
– Lotul Pipirig – Leghin (Vânători – Neamț): „In două săptămâni va ajunge la Achiziții CNAIR. Apoi urmează ANAP și lansarea licitației pe SEAP”, a precizat directorul tehnic CNAIR.
– Celelalte patru loturi sunt încă în audit. „Până la sfârșitul lunii vom primi toate documentațiile de audit”, a mai spus director tehnic CNAIR.
După audit urmează procedurile finale pentru lansarea licitațiilor de Proiectare + Execuție și pe aceste patru loturi, astfel încât anul acesta toată secțiunea montană (159,2 km) de pe Autostrada Unirii – A8 va fi în licitație de Proiectare + Execuție.
„Este o promisiune făcută încă de anul trecut de către Ministrul Transporturilor, iar premisele sunt favorabile! Să nu uităm că în Februarie 2022 nu era nimic clar cu acest tronson de la Tg. Mureș la Tg.Neamț”, a apreciat Catalin Urtoi, potrivit telem
3. Leghin – Moţca – 29,9 km: „Este în faza de Proiectare, care se va finaliza în șase luni, adică undeva în luna August 2024, după care se pot iniția procedurile de execuție de către UMB”, a apreciat Catalin Urtoi.
4. Motca – Letcani – Ungheni: „SF complet înseamnă Acord de Mediu și Aviz de Ape….Eu nu cred că, cei de la Consitrans vor putea finaliza până la sfârșitul lunii…Noi le-am dat pe SF-ul depus 30 de pagini cu observații, iar ei ne-au răspuns în 3 pagini! După finalizarea SF-ului cu Acordul de Mediu (RIM și EA) urmează șase luni pentru finalizarea proiectului, inclusiv documentația pentru HG exproprieri…Proiectantul nu a știut să dea un termen clar pentru finalizare Acord de Mediu”, a mai spus Directorul Tehnic CNAIR.