Un nou conflict a izbucnit între societatea civilă din Iași și reprezentanții Ministerului Transporturilor, de această dată pe tema tronsonului 2 din Autostrada A7, Ploiești–Buzău. Disputa s-a purtat pe Facebook, acolo unde activiștii Asociației Moldova vrea Autostradă acuză lipsa de transparență a autorităților și amânările repetate privind finalizarea lucrărilor.
„Saga lotului 2 Ploiești–Buzău din Autostrada A7 continuă și în luna octombrie 2025, într-o poveste fără sfârșit care a devenit simbolul tăcerii, amânărilor și al lipsei de transparență din partea CNAIR și a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”, au transmis inițial pe rețeaua socială, activiștii.
Tronsonul în discuție are 28,35 km, între localitățile Mizil (județul Prahova) și Pietroasele (județul Buzău), și este construit de asocierea SC Coni SRL – Trace Group Hold PLC. Oficial, lotul este finalizat în proporție de 98-99% încă din decembrie 2024, însă problemele apărute la trei poduri au blocat recepția.
Activistii au publicat o cronologie a principalelor declarații și amânări:
-Martie 2025: ministrul Sorin Grindeanu anunța că lucrările sunt aproape gata și lotul ar putea fi dat în trafic în primăvara anului.
-22 mai 2025: Grindeanu și directorul CNAIR Cristian Pistol recunosc public problemele la poduri și promit o nouă deschidere în iunie.
-Iunie 2025: mandatul trece la Ciprian Șerban, „lipsit de experiență tehnică”, iar subiectul intră în tăcere.
-August 2025: purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, admite că sudurile au fost refăcute greșit și evită să mai dea termene.
„În timp ce CNAIR, Ministerul Transporturilor și constructorul se eschivează, șoferii stau în ambuteiaje, economia pierde zilnic bani, iar încrederea publică se erodează”, au mai subliniat reprezentanții societății civile, care cer demisia directorului CNAIR Cristian Pistol și reluarea ședințelor de progres cu ONG-urile.
Replica autorităților a venit, tot pe Facebook, prin secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu: „În luna august am mai avut o comunicare în care am detaliat procedurile în curs pentru remedierea situației. Am vrut să vedeți că mai sunt comunicări pe care le-ați ratat în postare. Mulțumesc!”, a replicat acesta, la postarea activiștilor de pe Facebook.
Activistul Adrian Covăsnianu i-a răspuns în aceeași manieră: „Faptul că ați avansat un termen acum nu înseamnă că problema comunicării defectuoase pe subiect nu rămâne. Încercați să răspundeți și celorlalte solicitări pe care le avem, ar fi un pas înainte pentru a afla cine se face responsabil de această situație și ce măsuri s-au luat pentru întârziere”, i-a transmis Covăsnianu.
Acesta a mai cerut și explicații privind alte proiecte din regiunea Moldovei: varianta ocolitoare Iași-Est, drumul expres Tișița–Albița, execuția podului peste Siret de la Cozmești, studiile pentru podurile peste Prut și drumul expres Botoșani–Focșani.
„Reluarea acestor întâlniri ar reprezenta un semnal minim de respect față de societatea civilă și față de contribuabilii direct interesați de evoluția proiectelor de infrastructură”, au conchis activiștii ieșeni. (Vlad Mirea)
CITIȚI ȘI
Iașul rămâne izolat rutier. A8 și A7 sunt în colaps, liderii ieșeni nu au putere la București
VIDEO Cum arată nodurile pe Autostrada A7 pe traseul Ploiești-Buzău-Bacău-Pașcani