Guvernul se joacă cu autostrada A8 Ungheni – Târgu Mureș

X Press
3 Min Read

UPDATE ORA 15.11 – Secretarul de stat Ionel Irinel Scriosteanu susține că este vorba despre o eroare materială care „deja a fost rectificată”. Însă, cei de la asociația Moldova vrea Autostradă, ei au identificat si lotul 2c Pipirig-Vânăori Neamt în aceeași situație, cu aceleași termene prelungite până la 31.12.2025!
„Asociatia “Moldova Vrea Autostrada” a luat act cu stupoare de extinderea pana la data 31.12.2025 (!!!) in portalul SEAP (SICAP) a termenului de finalizare a evaluarii procedurii de achizitie publica a serviciilor de proiectare tehnica și executie pentru lotul 1b Miercurea Nirajului – Sarateni al sectorului montan al Autostrazii Unirii (A8).

Procedura a avut termen de depunere a ofertelor pana in 19.08.2024, primindu-se 2 oferte din partea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia), respectiv Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – Romania). Valoarea de licitație a contractului, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, este de aproximativ 3,35 miliarde lei (fără TVA), iar durata pentru proiectare și execuție este de 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție).

“Efectiv nu putem intelege ce se intampla și care este motivul pentru care o astfel de evaluare, cu numai 2 participanti, ar trebui sa se intinda pe o perioada de peste 16 luni de zile. Nu exista o justificare rationala și consideram ca acesta este fie un act de incapacitate administrativa grava la nivelul CNAIR, fie un act ostil, cu rea-vointa, facut impotriva interesului public, a legii și a milioane de romani care au cerut ca Autostrada Unirii sa fie realizata in cel mai scurt timp posibil.
Cerem revizuirea de urgenta a termenului de finalizare a evaluarii comunicat pe SEAP (SICAP) și finalizarea cu celeritate a procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica, pentru ca aceasta situatie de blocaj sa nu se perpetueze inclusiv la alte loturi din Autostrada Unirii A8, in contextul in care ne dorim atragerea a cat mai multor resurse nerambursabile din Programul Transport 2021-2027” – afirmă Flaviu Manea, presedintele MVA.

Reprezentanții Asociației au identificat în SEAP (SICAP) numeroase alte proceduri de licitație pe infrastructura rutiera mare aflate in diferite etape de evaluare care nu au primit termene atat de indepartate pentru finalizarea procedurilor și fac apel la nivel guvernamental pentru luarea de masuri cu privire la situatia alarmanta semnalata”, au scris pe Facebook reprezentanții
onsiliului Director al Asociației „Moldova Vrea Autostradă”.

Share This Article
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *