Ce e verde este deja funcțional, deci 1101 de kilometri. Ce este portocaliu – se lucrează acum și ar fi vorba ca totul să fie gata în perioada 2024 – 2028. Total: 797 kilometri. Ce este cu negru – se licitează acum, în total 214 kilometri dar cu termen sigur înainte de 2030.
Anul acesta, ONG-urile spun că vor fi scoase la licitație încă cel puțin 450 de kilometri cu termen de finalizare până în 2030: 120 kilometri pe A8 montan, apoi Pașcani – Suceava – Siret 120 de kilometri; Craiova – Filiași – Târgu Jiu aproximativ 120 kilometri ; Bacău – Piatra Neamț, Focșani – Brăila, etc. Anul viitor sperăm și la Târgu Neamț – Iași – Ungheni, alți 100 kilometri. În total 550 kilometri. Dar toate cu termen până în 2030.
Cu alte cuvinte, este posibil ca la finalul anului 2030 să avem 1.101 km existenți + 797 + 214 + 550 = 2662 kilometri.
Singura problema rămasă, deja clasică, va fi București – Brașov și legătura dintre Transilvania și Moldova.