Iată traseul actualizat al autostrăzii A8 prin județul Iași FOTO

X Press
6 Min Read

Autostrada Iașului (Moțca – Iași – Ungheni), parte din A8, a intrat la finalul anului trecut în procedura de avizare la Agenția pentru Protecția Mediului (APM), poate cel mai important pas înainte de aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Studiul de fezabilitate ar trebui predat în prima parte a acestui an.

Tronsonul 1: Moțca (DN2) – Târgu Frumos (DN28B)

Traseul autostrăzii începe din zona Moțca (DN2), iar primul tronson are o lungime de 31,5 km până în Tg Frumos. La doar 400 metri de la km 0, autostrada intersectează DN2, aici fiind proiectat un sens giratoriu suspendat. „Giratoriul denivelat amplasat la km 0+400 asigură legătura directă cu DN2, la Sud de localitatea Moțca, spre Săbăoani, constituind o alternativă de acces prin partea de Vest a municipiului Pașcani”, se arată în documentație.
Sectorul montan al A8 se intersectează cu autostrada Iașului în zona Moțca FOTO
După intersecția cu DN2, traseul urcă, terenul înconjurător având declivități de până la 36%, fiind astfel aleasă soluția în care linia roșie a autostrăzii urcă cu o declivitate de 5% zona de pădure Costişa Vasiloaia pentru a ajunge la cota cea mai înaltă în zona Dealului Priponului. Pentru această zonă s-a avut în vedere proiectarea unei benzi de circulație suplimentare pe zona de urcare a pantei, aceasta fiind necesară pentru vehicule lente Un alt nod rutier va fi amenajat la nord localitățile Rediu şi Vânători, astfel încât să fie făcută legătura cu DJ282, drum care conectează orașele Iași și Suceava.
Amplasarea nodului rutier DN2-Moțca și zona de traversare a Pădurii Costişa Vasiloaia FOTO
Traseul continuă cu traversarea căii ferate (la km 11+500) și, ulterior, cu nod rutier de tip trompetă simplă care va asigura legătura cu drumul județean DJ208. FOTO
Traseul merge mai departe către Est şi traversează râul Siret cu un pod având lungimea de 520 m şi se îndreaptă către localitatea Târgu Frumos. Autostrada traversează cu un pasaj peste linia CF 606 Pașcani – Podu Iloaiei, iar, după circa un kilometru, drumul national DN28A supratraverseaza autostrada peste structura cut&cover proiectată pe autostradă. „S-a luat în considerare devierea temporară a DN28A pe perioada execuției structurii şi repunerea acestui drum pe amplasamentul iniţial după finalizarea structurii”, se precizează în documentația depusă la APM.

Tronsonul Frumos (DN28B) – Lețcani (DN28B)

Traseul continuă cu ocolirea pe la nord a Tg Frumos, iar la intersecția cu DN28B, de unde începe tronsonul 2, a fost proiectat un nod rutier care să facă legătura cu acest oraș.
Amplasarea nodului rutier de legătură cu Tg Frumos FOTO
După ce este ocolit orașul Târgu Frumos, autostrada se desfășoară până la Lețcani pe partea stânga a lui DN28, trecând printre localităţile Valea Oilor şi Bălţaţi, ocolind pe la Nord localitatea Sârca. Traversarea văii Bălțați se va face prin intermediul unui viaduct, traversând apoi Movila Hîrtopeanu.

Orașul Podu Iloaiei este ocolit tot pe zona de nord, iar la km 50 va fi realizat un nod rutier de tip trompetă simplă care va face conexiunea autostrăzii cu DN28 la Vest de Podu Iloaiei printr-un nod rutier FOTO.
După traversarea zonei Podu Iloaiei, traseul autostrăzii ocolește barajul de acumulare. Înainte de intrarea în Lețcani a fost proiectat un nod rutier care va facilita accesul în partea de vest a Municipiului Iași, realizând conexiunea cu drumul național DN28 şi drumul Uricani – Cicoarei, prin intermediul unui drum de legătură (Lețcani Vest – Uricani). FOTO
Drumul de legătură Lețcani – DN28 – VO28D (Uricani – Cicoarei, n.r.) va avea câte două benzi de circulație pentru fiecare sens, fluxurile de trafic fiind delimitate printr-un parapete median de tip New Jersey. Conexiunea drumului de legătură cu DN28 se va realiza prin intermediul unui nod de tipul trompetă simplă, iar legătura cu VO28D se face prin intermediul giraţiei existente pe VO28D la km 3+000 (intersecția de la Uricani, n.r.)”, se precizează în documentație.

Tronsonul 3: Lețcani (DN28) – DN24C (Iași)

După nodul rutier cu DN28, traseul continuă către nord de localitatea Lețcani, apoi se îndreaptă către localitatea Bogonos şi Tăuteşti, intersectează drumul județean DJ282 şi mai departe se deplasează către localitățile Rediu şi Vânători.
Un alt nod rutier va fi amenajat la nord localitățile Rediu şi Vânători, astfel încât să fie făcută legătura cu DJ282, drum care conectează orașele Iași și Suceava.FOTO
După ce trece pe la Nord de localitățile Rediu şi Vulturi, traseul autostrăzii trece prin Valea Olarilor, Dealul Olarilor, Valea Moimeşti, intersectează DN24C, iar apoi DN24, unde se realizează un alt nod rutier FOTO

Tronsonul 4: Iași (DN24) – Pod Ungheni

După nodul rutier cu DN24, traseul autostrăzii se îndreaptă către Ungheni, traversează pârâul Ciric, Pădurea Cilibiu, trece printre localitățile Grădinari şi Cilibiu, iar apoi spre Sud – Est către localitatea Golăieşti, astfel încât la capătul traseului se conectează cu podul peste Prut FOTO
Legătura cu drumul județean DJ249 poate reprezenta o soluţie de legătură cu Varianta Ocolitoare Iași Est pe relaţia DN24 (Schitu Duca) – Comarna – Țuțora – Ungheni. Sectorul 4 al autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni se sfârşeşte la km 93+27, fiind asigurată conexiunea cu podul peste râul Prut. (Sursa: Apix.ro)

CITEȘTE ȘI

“Situația proiectului Autostrăzii Unirii A8 devine critică!”, atenționează un ieșean din Guvern. Bucureștenii nu vor ca moldovenii să aibe autostradă spre Vest

Share This Article
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *