La ultimq ședință de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, desfășurată pe data de 11 martie 2024, a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru Autostrada Pașcani – Suceava (A7).
Autostrada Pașcani – Suceava, cu o lungime de 62 km, va fi dotată cu următoarele facilități:
23 viaducte, cu cel mai lung având o lungime de 1050 de metri, situat în punctul de pornire al autostrăzii, Gâstești – Pașcani
37 pasaje
12 poduri
8 parcări
2 Centre de Întreținere și Coordonare
perdele forestiere și panouri fonoabsorbante și anticoliziune
iluminat public
sistem de monitorizare a traficului ITS
5 noduri rutiere situate la:
Tătăruși – Heci, intersectând DJ208F
Dolhasca, intersectând DJ208I
Roșcani, intersectând DJ208C
Dumbrăveni, intersectând DJ208B
Aeroportul Suceava, care permite accesul la DN29 și către aeroport.
Traseul autostrăzii va traversa următoarele unități administrativ-teritoriale (U.A.T.):
Județul Iași, pe o lungime de 12,3 km, incluzând localitățile Pașcani, Valea Seacă, Lespezi și Tătăruși
Județul Botoșani, pe o lungime de 6,5 km, cu localitatea Tudora
Județul Suceava, pe o lungime de 43,17 km, trecând prin localitățile Dolhasca, Liteni, Fântânele, Udești, Verești, Salcea, Dumbrăveni și Suceava
Autostrada A7 este construită de către constructorul român Umbrărescu cu alte câteva firme subconstractoare. Până în aceste momente lucrările nu au avut parte de întârzieri, totul desfășurându-se conform cu programul.
Cel mai mare nod rutier din România va fi la Iași.