Autostrada „Unirii”, de la Târgu Mureș și până la granița cu Republica Moldova, la Ungheni Iași, va avea o lungime totală de 320 de kilometri. Obiectivul a fost împărțit în două proiecte separate: A8 Tg Mureș – Tg Neamț (Moțca/DN2) și A8 Tg. Neamț – Iași – Ungheni.
Pentru partea A8, de la Tg. Mureș la Tg. Neamț au fost contractate deocamdată doar capetele montane, adică Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Moțca și a mai fost scos la licitație un lot de circa 19 km între Leghin și Pipirig. Pe acest lot urmează a fi realizate șapte tuneluri.
Pe toată zona „montană” a A8 vor fi realizate 47 de tuneluri, în lungime totală de 11,64 km, cu lungimi cuprinse între 70 metri și 940 metri, conform datelor din Studiul de Fezabilitate. Costul estimat este de 7,5 miliarde de euro.
Pentru cealaltă parte din proiectul A8, CNAIR a avizat zilele trecute Studiul de Fezabilitate, astfel încât datele din ele devin un plan oficial – de la Tg Neamț la Iași și mai departe la Ungheni, autostrada va avea 93 de kilometri și un cost estimat de 5 miliarde de euro. Tronsonul va avea 14 tuneluri și 11 noduri rutiere.
Astfel, pe autostrada A8 vor fi construite în total 61 de tuneluri și va deveni de departe autostrada cu cele mai multe tuneluri din țară. (Vlad Mirea)