Reprezentanții asociației Haicăsepoate au realizat o listă cu obiectivele de infrastructură pe care ar trebui realizate de către autoritățile din Iași.
Am preluat postarea cu totul deoarefe am considerat că este interesantă, mai ales că asociația se ocupă și cu monitorizarea proiectelor care se află în construcție.
Postarea Asociației
𝟭𝟮 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗲 𝘃𝗶𝘁𝗮𝗹𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗜𝗮𝘀𝗶 – 𝗦𝗶𝘁𝘂𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗹𝗮 𝘇𝗶 𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮
S-au terminat alegerile locale, locuitorii judetului Iasi au decis care vor fi persoanele care ne vor reprezenta interesele pe urmatorii 4 ani iar votul poporului este suveran.
Avand in vedere faptul ca toti candidatii au promis proiecte majore de infrastructura rutiera, proiecte ce in urmatorii 4 ani vor fi monitorizate, situatia la zi a acestora este urmatoarea:
𝟭. 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗔𝟴: 𝗠𝗼𝘁𝗰𝗮 – 𝗟𝗲𝘁𝗰𝗮𝗻𝗶 – 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶
Proiectul se afla in etapa consultarii publice in vederea obtinerii acordului de mediu. Studiul de fezabilitate a fost predat. Dupa obtinerea acordului de mediu, urmeaza aprobarea indicatorilor si promovarea lor prin hotarare de guvern.
Ulterior, fie se continua cu realizarea proiectului tehnic si apoi licitatie de executie, fie se lanseaza direct licitatie de proiectare si executie.
Fara indicatori nu se poate asigura finantarea pentru etapa de executie.
Este imperios necesara scoaterea la licitatie care sa includa executia, in anul 2024!
𝟮. 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗔𝟴 – 𝗔𝗲𝗿𝗼𝗽𝗼𝗿𝘁 – 𝗦𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹 𝗥𝗲𝗴𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝗱𝗲 𝗨𝗿𝗴𝗲𝗻𝘁𝗮 𝘀𝗶 𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗢𝗰𝗼𝗹𝗶𝗿𝗲 𝗜𝗮𝘀𝗶 𝗘𝘀𝘁
S-au incheiat consultarile publice in vederea desemnarii variantei optime de traseu. Dupa aceasta etapa, urmeaza studiile de teren necesare finalizarii studiului de fezabilitate, obtinerea avizelor, a acordului de mediu, etc.
𝟯. 𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗨𝗿𝗶𝗰𝗮𝗻𝗶 – 𝗖𝗶𝗰𝗼𝗮𝗿𝗲𝗶 – 𝗢𝗠𝗩 𝗡𝗶𝗰𝗼𝗹𝗶𝗻𝗮
Proiectul are studiu de fezabilitate avizat de DRDP Iasi din 2023 si avizele necesare obtinute. Costul executiei se ridica la aproximativ 50 milioane euro.
CJ Iasi a facut cerere la MT sa preia proiectul spre realizare in cadrul CJ.
𝟰. 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗮𝗰𝗰𝗲𝘀 𝗮𝗲𝗿𝗼𝗽𝗼𝗿𝘁
Primaria si CJ Iasi au aprobat trecerea unor parti de teren astfel incat aceasta sa se poata realiza. Stadiul actual e de idee, nu exista contract de proiectare semnat ori licitatii lansate
𝟱. 𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗢𝗰𝗼𝗹𝗶𝗿𝗲 𝗣𝗼𝗱𝘂 𝗜𝗹𝗼𝗮𝗶𝗲𝗶
Se realizeaza studiul de fezabilitate, CNAIR a solicitat mai multe corelari cu viitoarea autostrada la intersectia cu drumul european. Nu exista inca acord de mediu. CNAIR deruleaza contractul prin DRDP Iasi, sucursala sa din teritoriu.
CJ Iasi a facut cerere la MT sa preia proiectul spre realizare in cadrul CJ.
𝟲. 𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗢𝗰𝗼𝗹𝗶𝗿𝗲 𝗧𝗮𝗿𝗴𝘂 𝗙𝗿𝘂𝗺𝗼𝘀
Proiectul se afla la stadiul de idee, dorinta.
CJ Iasi a facut cerere la MT sa preia proiectul spre realizare in cadrul CJ.
𝟳. 𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗼𝗰𝗼𝗹𝗶𝗿𝗲 𝗛𝗮𝗿𝗹𝗮𝘂
Proiectul se afla la stadiul de idee, dorinta.
CJ Iasi a facut cerere la MT sa preia proiectul spre realizare in cadrul CJ.
𝟴. 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗖𝗔 𝗥𝗼𝘀𝗲𝘁𝘁𝗶 – 𝗦𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹 𝗥𝗲𝗴𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝗱𝗲 𝗨𝗿𝗴𝗲𝗻𝘁𝗮
CNAIR a precizat ca se va studia si aceasta legatura insa, pana la aceasta data, nu exista nimic concret. In mod normal, Primaria Iasi ar trebui sa realizeze acest proiect insa e doar la stadiul de idee, dorinta. La terminarea spitalului, daca drumul nu este realizat conform obligatiei asumate pentru finantarea spitalului, toate masinile de salvare vor trece prin Moara de Vant, printre case, blocand efectiv artera si crescand riscul unor accidente grave.
𝟵. 𝗦𝗲𝗺𝗮𝗳𝗼𝗿𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗣𝗼𝗱𝘂 𝗜𝗹𝗼𝗮𝗶𝗲𝗶
Proiectul se afla in etapa obtinerii ultimului aviz de la Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR). Dupa obtinerea acestui aviz, CNAIR prin DRDP Iasi va putea da ordinul de incepere pentru montarea semafoarelor care sa ofere o gura de oxigen blocajelor rutiere de la Podu Iloaiei pana cand varianta de ocolire sau autostrada, oricare va fi prima, se va realiza.
Reamintim faptul ca solutia este o initiativa 100% a asociatiei #HaiCaSePoate.
𝟭𝟬. 𝗖𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗨𝘀𝗼𝗮𝗿𝗮 𝗜𝗮𝘀𝗶
Proiectul a fost adormit din 2020 dupa ce fosta conducere CJ Iasi obtinuse finantare pentru realizarea studiului de fezabilitate iar in 2024 a fost resuscitat, in campania electorala. Nu cunoastem stadiul exact din punct de vedere al studiului de fezabilitate si avizelor si nici nu putem estima cand CJ Iasi va putea sa inceapa executia.
𝟭𝟭. 𝗧𝗿𝗲𝗻 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻, 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗚𝗮𝗿𝗮 𝗜𝗮𝘀𝗶 – 𝗔𝗲𝗿𝗼𝗽𝗼𝗿𝘁
Proiectul se afla la stadiul de idee, dorinta. Reprezinta o solutie mai veche, promovata si in campania din 2020 dar care inca nu are nimic implementat.
𝟭𝟮. 𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗢𝗰𝗼𝗹𝗶𝗿𝗲 𝗜𝗮𝘀𝗶 𝗩𝗲𝘀𝘁
Asociatia noastra propune si sustine realizarea acestui proiect cu rolul de a asigura o ocolire prin varianta scurta intre DN Iasi – Vaslui si DN Iasi – Tg. Frumos, varianta ce ar asigura continuarea Iasi Est, inchizand semicercul sudic de ocolire a Iasiului si asigurand premise de dezvoltare a tururor comunitatilor din zona de Sud-Vest a Iasiului.
Proiectul se afla la stadiul de idee, dorinta a asociatiei noastre.
Mai sunt si alte proiecte anuntate, ca de exemplu solutii de rezolvare a ambuteiajelor pe relatia Nicolina – Cug – Ciurea dar nu avem detalii.
In urmatorii 4 ani ne vom axa si pe aceste proiecte pe care le vom monitoriza si vom incerca, acolo unde gasim deschidere, colaborarea in vederea realizarii lor.