Campania electorală s-a mutat în mediul online iar candidații ieșeni pentru primărie caută votanții pe rețelele sociale. Cine are cei mai mulți simpatizanți? Iată o analiză interesantă a jurnaliștilor de la X Press

X Press
6 Min Read

Electoratul român care merge la urne și votează este cel care are vârsta peste 35 de ani. Iar acești adulți preferă să utilizeze aplicația Facebook, fiind contemporani. Avantaj ar avea Mihai Chirica, deoarece are cel mai mare număr de urmăritori pe Facebook dintre candidați, posibili votanți. Marius Bodea are o masă de 60000 de urmăritori pe Facebook, însă stă mai bine pe Tik Tok – 83000, în comparație cu Chirica, care are doar 1200 de urmăritori pe rețeaua chinezească. Cosette Chichirău are 109000 de urmăritori pe Facebook însă Tudor Ciuhodaru are mai mulți – 115000 de simpatizanți, un “bazin” apreciabil. Însă, dintre cei doi, niciunul nu stă bine pe Instagram și nici pe Tik Tok. Cum evoluează cei patru candidați principali pentru funcția de primar al Iașului? Vedeți în articolul de mai jos.

Principalul canal electoral pe care în folosește primarul actual Mihai Chirica este pagina de Facebook. Această pagină oficială deținută de către el are 145000 de următori, concurând la număr cu contracandidatul său Tudor Ciuhodaru, care are 115000 de simpatizanți. Edilul mai deține și un cont pe Instagram însă are mult mai puțini urmăritori: doar 2944 și 116 postări. De asemenea, postările publicate pe aplicația Instagram nu sunt asemănătoare cu cele de pe Facebook, în sensul că multe dintre postări sunt fotografii aeriene ale municipiului Iași sau instantanee cu lalele din centrul orașului.În ceea ce privește aplicația Tik Tok, care strânge adepți tot mai mulți în România, candidatul Mihai Chirica are un cont în care apar doar opt postări pentru cei 1200 de urmăritori ai săi. De la cele opt postări, Chirica a strâns numai 140 de aprecieri.

Marius Bodea îl întrece pe Chirica pe Tik Tok

Pe Internet, candidatul Marius Bodea pare că stă binișor în ”fața” votanților. Pe rețeaua Facebook, Bodea are un număr relativ mic de urmăritori în raport cu contracandidatul Mihai Chirica dar și cu Tudor Ciuhodaru. Bodea are 60000 de urmăritori dar se pare că principalul canal de comunicare cu electoratul este aplicația Tik Tok , apreciată de către electoratul tânăr. Electoratul tânăr care însă nu se află în masa votanților la alegeri. Cel puțin așa a fost la ultimile alegeri. Pe rețeaua Tik Tok, Bodea are un număr destul de mare de urmăritori – 83000, în comparație cu Chirica care are un cont cu doar opt postări pentru cei 1200 de urmăritori ai săi. De la cele opt postări, Chirica a strâns 140 de like-uri, în timp ce Bodea a adunat 2,2 milioane de aprecieri. De altfel, pe Tik Tok își publică Bodea informările și ”atacurile” asupra celorlalți candidați. Pe Instagram, Marius Bodea stă un pic mai bine decât Chirica la numărul de urmăritori dar și la postări. Are 9800 de urmăritori și 865 de postări. Bodea are imagini electorale, în comparație cu Instagram-ul principalului său contracandidat Mihai Chirica, care are postate fotografii cu flori.

Cosette Chichirău țintește tineretul de pe Facebook

Cosette Chichirău folosește ca și principal canal de comunicare tot aplicația Facebook unde are 109000 de urmăritori. Aici postează aproape zilnic etape din campania electorală începută pe 9 mai dar și impresii personale, cum ar fi cea de 15 mai, când premierul Slovaciei, Robert Fico a fost împușcat. ”Premierul Slovac Robert Fico a fost împușcat în stradă și este în stare critică. Condamn ferm orice formă de violență. Este șocant și inacceptabil că încă se mai intâmplă atentate în Europa”, a scris ea pe rețeaua de socializare. La postare a avut 30 de like-uri și 24 de comentarii. Însă, Cosette Chichirău a ”ridicat ștacheta” când, în timpul unei ieșiri electorale pe străzile din municipiul Iași, ea s-a fotografiat mâncând un triunghi de pizza. La această postare a avut 650 de like-uri și 110 comentarii. Pe aplicația Instagram, Chichirău are 3446 de urmăritori la 90 de postări: mai bine decât Chirica, dar mai prost decât Bodea. Tot slab în comparație cu Bodea stă și pe aplicația Tik Tok, unde ea are doar 1293 de urmăritori. La cele 15 postări, Chichirău a adunat 10000 de aprecieri.

Tudor Ciuhodaru, următorul după Chirica, la număr de simpatizanți pe Facebook 

Principalul canal de comunicare al medicului Tudor Ciuhodaru este pagina de Facebook unde are 115000 de urmăritori, un număr care îl plasează după Mihai Chirica. De exemplu, la o postare datată pe 10 iunie, la o zi de la startul campaniei electroale, Ciuhodaru avea adunate la postare peste 500 de likeuri și 104 comentarii. Tot pe Internet, Tudor Ciuhodaru și-a mai deschis un cont pe aplicația Tik Tok unde nu are foarte mulți adepți: doar 1100 de urmăritori. Aici, platforma este folosită strict electoral iar la cele 23 de postări câte avea la data de 13 mai, a reușit să adune la fiecare o medie de 1000 de vizualizări. Pe Instagram, acesta are o prezență foarte scăzută: zero postări și doar 143 de urmăritori. (Anton FARCAȘ)

Share This Article
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *