Cât de facil va fi accesul ieșenilor pe autostrada A8? Trei noduri de acces la Iași, 20 la Cluj

X Press
3 Min Read

Cât de eficient va fi pentru ieșeni accesul pe autostrada A8?
În actuala propunere a proiectanților pentru A8, tronsonul de 31 km Lețcani-Ungheni va avea funcția de șosea de centură pentru municipiul Iași.
Pe acești 31 km de centură sunt prevăzute ttei noduri de acces: unul la bariera Lețcani, unul la intersecția cu DJ 282 – Rediu Horlești, și unul la intersecția cu DN 24 -mai aproape de Sculeni decât de Iași).
Prin comparație, drumul expres care deservește centura municipiului Cluj-Napoca, adică 42 km de centură, are 20 de noduri rutiere și 34 km de drumuri de legătură.
De ce la Cluj-Napoca se poate, dar la Iași nu?
“În pofida tuturor solicitărilor autorităților, ale politicienilor, ale organizațiilor civice, ale comunității de afaceri, în pofida tuturor promisiunilor proiectanților de a adapta acest proiect la realitățile Zonei Metropolitane Iași, nimic nu se întâmplă, nimic nu se modifică, „câinii latră, caravana trece”! Motivația că orice fel de modificări
ar temporiza și mai mult graficul de implementare este ridicolă, iar ieșenii sunt suficient de inteligenți ca să înțeleagă faptul că ni se bagă pe gât un proiect bazat pe filosofia păguboasă „lasă ca merge și așa, să fiți mulțumiți și cu atât”!
Nu există proiectare pentru legătura facilă, rapidă și accesibilă cu Aeroportul Iași, cu Valea Lupului, cu
cartierul Copou, cu Spitalul Regional. Nu există nod de legătură nici la intersecția cu DN 24C, drum strategic asigură circulația continuă pe malul Prutului, de la intrarea acestuia în țară la Rădăuți Prut până la Galați și care deservește zona de Nord a județului Iași – Vlădeni, Șipote, Bivolari, Trifești, Probota – și zona de Sud-Est a județului Botoșani – Ștefănești, Trușești, Călărași, Răuseni – adică accesul unui important bazin agroalimentar al României în care trăiesc peste 80.000 de cetățeni! Cum de altfel nu există un nod pentru istorica și importanta comună Ruginoasa! În condițiile actualului stadiu al proiectului, vom avea prăpăd la accesul prin nodul Lețcani, centura va fi utilă cel mult până la nodul Rediu Horlești, în rest vom avea o autostradă de centură muzeu, iar adevărata centură va rămâne tot șoseaua Rosetti.
Rămâne astfel în sarcina ieșenilor și a autorităților locale să găsească soluții tehnice și financiare pentru
viitoare drumuri și noduri de legătură care să deservească Aeroportul, Spitalul Regional și municipiul Iași, care să faciliteze circulația și accesul spre A8 și să eficientizeze această investiție!
Dar aceasta va însemna încă alți zeci de ani de eforturi imense, pierderi economice incalculabile, stres
și timp pierdut din viața ieșenilor”, au atras atenția reprezentanții Camerei de Comerț Iași.

Share This Article
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *