Centura ocolitoare a orașului Podu Iloaiei se vrea o soluție la ambuteiajele rutiere zilnice care au loc aici. Numai că viitoarea șosea va fi construită paralel cu calea ferată, va trece prin fața gării din localitate și va avea numeroase curbe, deoarece vor fi ocolite niște case si clădiri ale CFR-ului. Cu alte cuvinte, viteza de deplasare pe acest drum va fi de maxim 60 km/h. Mulți cred că și acest drum va fi supus eșecului, si va fi supraaglomerat.
Iată ce spun ieșenii despre noul drum, care se află în ultima etapă de avizare.
“Centura ocolitoare care trece prin fața gării, peste zona sudică a orașului. Un traseu hei-rup-ist!”
“E o glumă! Fără pod peste calea ferată și fără să iasă direct în DN după Podu Iloaiei n-are nici o valoare. E făcut așa numai sa ia bani din exproprieri știu ei cine! 😡”
“Partea bună e că nu au bani de asa o gogomănie, care oferă două viitoare cozi, nu doar una cum e în prezent. Cel mult doar să mai căsăpească niște sume deja bugetate sau ușor de manevrat pe tot felul de studii, analize, chestii minore, dar care se aduna plus cacealmalele cu terenuri, adică exact la ceea ce se rezumă ei”
Traseul actualizat al drumului ocolitor prin sudul localității Podu Iloaiei are 4,4 km și un necesar de finanțare de aproape 90 milioane lei (inclusiv TVA). Proiectantul a depus documentația spre avizare la Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Iași. Lucrările vor ține 12 luni, dar până atunci, proiectul trebuie avizat și lansată licitația de execuție.
Proiectul conține amenajarea unui sens giratoriu pe DN 28, la intrarea în Podu Iloaiei dinspre Târgu Frumos, astfel încât intersecția să fie în dreptul bretelei de legătură cu autostrada A8, al cărei traseu este proiectat prin nordul localității.
De altfel, traseul propus de proiectant se desprinde din DN 28 și, în 240 m, tranzitează o vale prin intermediul unui pod cu o lungime proiectată de 90 m. O primă intersecție este cu drumul comunal DC 89, foarte aproape de calea ferată. Mare parte din traseul centurii este paralel cu linia de tren. (Vlad Mirea)