După numeroase nemulțumiri legate de construcția terminalului T4, conducerea Aeroportului Iași se pregătește de inaugurare FOTO

X Press
5 Min Read

Nemulțumirile s-au ținut lanț încă de la începutul construcției terminalului T4 și amintim câteva:
– neputința reprezentanților de a gestiona accesul călătorilor în aeroport la începutul lucrărilor. Au devenit virale fotografiile cu călătorii care mergeau kilometri întregi pe jos cu bagaje. Culmea, microbuzele din Republica Moldova ajungeau până la scara avionului;
– tarifele foarte mari pentru parcările noi din incinta Aeroportului. Sunt cele mai mari tarife din țară;
– noul logo al Aeroportului a creat dispute printre ieșeni deoarece sunt doar niște liniuțe strâmbe iar turiștilor le-ar veni foarte greu să îl citească. Noul logo a costat 34000 de euro;
– noul terminal a venit la pachet cu trei aviobridge-uri. Punțile care ar trebui să facă legătura directă din aeroport cu avionul există, însă nu are cine să le manevreze. Deci, pe data de 31 martie, la inaugurarea terminalului, călătorii vor urca și vor coborâ din avioane la fel ca până în prezent: pe scări.

Chiar și așa, șefii Aeroportului Iași se declară mulțumiți de treaba făcută:

„Personal, consider ca am trecut cu bine testul impactului lansarii noul brand. Am stiut de la bun inceput ca ne asumam un risc sa schimbam identitatea aeroportului, avand in minte reactiile critice de la aparitia brandului de oras. Schimbarea este un ‘leap of faith’, un act de curaj, dar si de educare, intr-o societate conservatoare. Dar am mizat pe faptul ca Iasul este un oras deschis spre nou si inovare. Si am avut dreptate. Multumesc tuturor celor care ne-ati apreciat noua identitate si celor care ne-ati criticat, doar asa invatam si ne dezvoltam”, a scris Romeo Vatră, șeful Aeroportului Iași.

„Urmeaza saptamana viitoare un alt pas major, mult asteptat de toti cei care calatoresc cu avionul si nu numai. Vom inaugura noul terminal T4. Intrarea in Schengen, stabilita la inceput de an, ne-a devansat calendarul operationalizarii T4, drept urmare, am apasat pedala de acceleratie sa putem opera zboruri Schengen si non Schengen in ultima zi de martie. Din cauza timpului comprimat, nu vom reusi tot ce ne-am propus initial, fiind acum concentrati pe minimul necesar de functionare pentru 31 martie, astfel incat sa asiguram fluidizarea fluxurilor, separarea pe zone, confortul, siguranta si securitatea pasagerilor si a aeronavelor. In acest interval de mai putin de trei luni, a trebuit sa facem lucrarile de modificare necesare procesarii fluxurilor non Schengen in T3, modificarea signalecticii, sa obtinem avizele necesare pentru recertificarea aeroportului, sa derulam licitatii pentru inchirierea spatiilor pentru vendomate, ATM si ticketing, (vom da curand drumul la licitatii pentru cafenele si rent a car), sa finalizam receptia lucrarilor si punerile in functiune, sa facem familiarizarea si instruirea angajatilor, sa finalizam licitatiile pentru toate serviciile necesare in T4, cum ar fi serviciile de curatenie si multe alte operatiuni pe langa cele curente, de zi cu zi. Am scos in evidenta doar varful aisbergului, tocmai pentru ca suntem o mana de oameni destoinici la aeroport care se ocupa de tot ce e nevoie pentru buna functionare a aeroportului. Ne mandrim cu ei. Volumul de munca este imens, presiunea e maxima, timpul insuficient. Dar exista entuziasm, dorinta de a participa, nerabdare si o efervescenta cum nu cred ca s-a mai vazut decat atunci cand s-a lucrat la pista noua.
Traversam o perioada unica pentru aeroport. Probabil, ca nu vom reusi sa facem sa fie totul perfect, dar am demonstrat ca reusim sa gasim solutii si ca avem capacitate de adaptare.
Am incredere ca pasagerii ne vor intelege ca avem nevoie de timp pentru a pune totul la punct, asa cum ne-am propus, si ca bucuria de a folosi noul si modernul terminal va fi foarte mare pentru pasageri, echipaje si angajati deopotriva. Sunt recunoscator tuturor celor care au inteles ca este nevoie de un efort comun si colaborare pentru a finaliza operationalizarea mai repede decat era prevazut. Chapeau bas!”, a mai scris Vatră.

Share This Article
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *