Modernizarea drumului de pământ care traversează șesul Bahlui și face legătura între Mall Moldova și localitatea Găureni din Miroslava se lovește de un obstacol administrativ. Un ieșean, proprietar al unei bucăți de teren aflate pe traseu, refuză să cedeze suprafața necesară pentru asfaltare. Proiectul rutier, anunțat în primăvară de dezvoltatorul Prime Kapital, este astfel parțial blocat, iar autoritățile locale au decis declanșarea procedurii de expropriere, un proces care va întârzia lucrările. După ce statul îi va lua terenul ieșeanului, dacă acesta se consideră nedreptățit, se poate adresa instanței.
Drumul de 900 de metri, care leagă Mall Moldova de satul Găureni (comuna Miroslava), a fost conceput ca soluție provizorie la haosul din traficul generat de noul centru comercial. Porțiunea care traversează teritoriul municipiului Iași măsoară 840 de metri și urma să fie preluată deja de dezvoltator, fiind în faza de avizare pentru obținerea autorizației de construire. Pe cealaltă porțiune, de aproximativ 400 de metri, aflată pe raza comunei Miroslava, Consiliul Local a acordat dreptul de superficie pentru 4.537 mp de teren, cu condiția ca, după modernizare, drumul să reintre în proprietatea publică.
Însă, între Mall Moldova și intersecția cu traseul proiectat al centurii ușoare Iași (Uricani – Cicoarei), segmentul de drum traversează un teren aflat în proprietatea unei persoane fizice. Refuzul acesteia de a-l ceda a dus la blocarea temporară a proiectului. Primăria Iași va fi nevoită să inițieze procedura legală de expropriere, dar procesul birocratic poate dura luni de zile, ceea ce afectează calendarul asumat de Prime Kapital.
VIDEO: Șoferii pot ajunge în patru minute la Mall Moldova
În paralel, traficul pe drumul agricol pietruit care traversează câmpul Bahluiului continuă să crească. Șoferii care vin dinspre Miroslava spre Mall Moldova parcurg traseul Găureni – Mall Moldova într-un nor de praf, traseul fiind doar pietruit. Lipsa unei alternative reale menține presiunea asupra străduțelor înguste din Valea Lupului, deja sufocate de mașini.
Prime Kapital promite finalizarea lucrărilor într-un an de la emiterea autorizației. Drumul va avea două benzi, câte una pe sens, și va traversa inclusiv spații verzi neamenajate aflate la marginea satului Găureni, pentru a permite supralărgirea și legătura directă cu str. Beldiman. (Anton Farcaș)
CITIȚI ȘI
Un drum peste câmp, ca să tacă șoferii: soluția Mall Moldova pentru traficul din Valea Lupului FOTO
Brigada de ATV-uri a magnatului Tolea: Iurcu era băut când a murit sâmbătă, într-o râpă din Dobrovăț