Intercity mai scump, aceeași durată până la Iași. CFR Călători limitează extinderea trenurilor IC

Xpress
4 Min Read

CFR Călători a renunțat la intenția de a transforma un număr mare de trenuri în Intercity, iar schimbările programate din 14 decembrie afectează direct și Iașul. Pe ruta București Iași vor circula doar două perechi de trenuri Intercity, deși operatorul voia inițial să introducă trei.

Decizia vine după reacții critice din partea ceferiștilor și a pasagerilor. Transformarea trenurilor în Intercity ar fi crescut costul biletelor, fără să aducă timpi de parcurs mai buni pe rutele afectate. Potrivit clubferoviar.ro, în unele situații, durata călătoriei chiar se mărea.

Două trenuri Intercity pe zi spre Iași și două la întoarcere În noul Mers al Trenurilor 2025-2026, Iașul va avea următoarele plecări Intercity din București Nord. IC 561 pleacă la ora 6:45 și ajunge la Iași la 13:05, deci un parcurs de 6 ore și 20 de minute. IC 553 pleacă la 17:25 și ajunge la 23:52.

La întoarcere, IC 567 pleacă din Iași la ora 5:09 și ajunge în București la 11:47, iar IC 564 pleacă la 16:09 și ajunge la 22:53. Duratele rămân în jur de șase ore și jumătate, fără reduceri semnificative față de programul actual.

CFR Călători a înlăturat și ideea de a transforma în Intercity perechea actuală de trenuri București Nord Bacău.

Modificări și pe Suceava și Brașov, dar fără câștig de timp Pe relația București Suceava vor circula tot două perechi de trenuri Intercity. IC 551 pleacă din București la 6:28 și ajunge la 12:33 în Suceava, iar IC 553 pleacă la 17:25 și ajunge la 23:17. La retur, IC 552 pleacă din Suceava la 5:45 cu sosire la 11:47 în București. IC 558 pleacă la 16:30 și ajunge la 22:53. Trei trenuri Interregio rămân în circulație pe această rută.

Pe București Brașov se menține transformarea unei perechi IR în IC. IC 535 pleacă din București la 7:18 și ajunge în Brașov la 9:36. La retur, IC 534 pleacă din Brașov la 16:32 și ajunge în București la 18:50. Duratele sunt apropiate de cele actuale. Confort modernizat, dar fără servicii obligatorii

Schimbarea de rang vine în principal cu promisiunea unor vagoane și locomotive modernizate prin PNRR. Trenurile Intercity introduse în program nu reduc timpul călătoriei.

Majoritatea trenurilor IC rămân însă în afara prevederilor legale. Ordinul ministrului Transporturilor prevede obligativitatea prezenței serviciilor de alimentație publică la bordul trenurilor Intercity. Club Feroviar a semnalat din vară că perechea IC 536 IC 538 nu respecta cerința. Pe această rută a fost introdus un vagon bar bistro modernizat, dar circulă alternativ, o zi da și o zi nu. Restul trenurilor nu au deloc servicii de alimentație publică.

Pentru Iași, efectul concret este că doar două trenuri Intercity vor aduce zilnic legătura directă cu Bucureștiul. Timpii de parcurs rămân aproape identici, iar obligațiile de serviciu pentru rangul IC nu sunt pe deplin respectate. (Anton Farcaș)

CITIȚI ȘI

Alcoolul face ravagii în trafic la Iași. Șoferi prinși beți, fără permis sau cu mașini neînmatriculate

Share This Article
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *