Ce se mai întâmplă în acest moment cu A8? Două companii răspund de evoluția sau stagnarea acestui proiect iar acestea sunt CNAIR și CNIR!
1. Secțiunile Tg.Mureș-Miercurea Nirajului și Leghin (Vânători Neamț) – Motca sunt în faza de proiectare și urmează execuția, începând cu luna Septembrie 2024. Sunt gestionate de către CNAIR și finanțate prin PNRR
2. Secțiunea montană, Miercurea Nirajului-Leghin a fost împărțită în șase loturi. Două loturi au fost scoase la licitație de Proiectare + Execuție de către CNAIR și sperăm să nu se întindă prea mult cu această procedură!
3. Celelalte patru loturi de pe secțiunea montană Miercurea Nirajului-Leghin au fost transferate la CNIR prin OMTI și sperăm ca până la sfârșitul lunii August 2024 să intre serios în analiza acestei companii pentru lansarea licitației de Proiectare + Execuție! Noua companie nu ar avea nici un motiv să amâne această procedură după data de 31 August 2024! Orice amânare după această dată înseamnă compromiterea finalizării acestui proiect până în 2030 și neîndeplinirea obiectivului stabilit de ministrul transporturilor Sorin Grindeanu! Ar fi o bila neagra pentru noua companie CNIR!
4. Tronsonul Motca-Letcani-Ungheni este în etapa finalizării SF-ului cu cele două dezbateri publice pe mediu în zilele de 11 Iulie și 12 Iulie de la Primăria Iași și Pașcani. După aceste dezbateri publice se va emite Acordul de Mediu și se va închide SF-ul. Acest proiect va evolua pozitiv doar dacă CNAIR va închide contractul cu Consitrans și vom avea indicatorii tehnico-economici pe acest tronson prin Hotărâre de Guvern! După această etapă, este obligatoriu ca noua companie CNIR să preia de la CNAIR acest proiect și să lanseze până la sfârșitul anului licitația de Proiectare + Execuție.
Text preluat de la Cătălin Urtoi.