O nouă tură de vorbe , hârtii și promisiuni cu Trenul Metropolitan care va înconjura Iașul. Reacțiile cetățenilor

X Press
5 Min Read

Joi, 25 aprilie, a fost prezentat conceptul, traseul și primele repere tehnice și financiare ale Trenului Metropolitan Iași, la Primăria Municipiului Iași, alături de reprezentanții Asociației Metropolitane de Transport Public Iași (AMPTI), ai Consiliului Județean, ai localităților și comunelor partenere (orașul Podu Iloaiei și comunele Aroneanu, Dumești, Lețcani, Miroslava, Ciurea, Tomești, Holboca, Ungheni și Aroneanu), ai consultanților de la IM Design și ai mediului de afaceri local.

Pe scurt, potriviti datelor de pa pagina de Facebook Primaria Iasi,  traseul Trenului Metropolitan va avea în total 60,55 kilometri, prin Municipiul Iași și comunele partenere, iar proiectul are o valoare estimată la 322 de milioane de euro.

Într-o primă etapă trenul metropolitan va introdus de rețeaua existentă, pe traseele Podu Iloaiei – Iași – Ungheni și, respectiv, Iași – Ciurea. Construirea de linii noi presupune extinderea căii ferate pe ruta Holboca – Aeroportul Internațional Iași – Aroneanu și implementarea celui de-al treilea traseu metropolitan pe traseul Podu Iloaei – Iași – Holboca – Aeroportul Internațional Iași – Aroneanu.

Ținând cont de dezvoltarea demografică și economică a diferitelor zone acoperite, AMTPI a conceput, pe baza studiului oferit de consultanți, trei linii de transport: Linia 1: Podu Iloaiei – Ungheni (43,93 kilometri), Linia 2: Podu Iloaiei – Aroneanu (43,77 kilometri) și Linia 3: Nicolina – Picioru Lupului (10,80 kilometri).

Următoarele etape constau în achiziția de material rulant, estimarea fiind de 10 trenuri ușoare pentru cele trei rute, și de delegarea serviciului de transport metropolitan pe linie ferată.

Teoretic, dacă tot se apropie alegerile locale, proiectul presupune modernizarea sau construirea a circa 30 de stații, amenajarea a circa 50 de treceri de cale ferată, dar și construirea a două pasaje auto și pietonale supraterane noi, anume Pasajul Dacia – Canta (în dreptul Depoului Dacia) și Pasajul șoseaua Iași – Tomești.

Ieșenii nu cred însă în promisiunile primarului care ”încălzește” astfel de subiecte în ani electorali și fără să ducă la capăt proiectele.

Mai jos aveți câteva din comentariile ieșenilor care au însoțit postarea” de viitor” a lui Mihai Chirica:

Si-acu’ 4 ani ati făcut ,,un pas” la fel de mare….din vorbe

A si functionat unul pe relatia Ciurea – Iasi si mergea mai mult gol ca nu scotea nici banii de motorina!
Toate astea pt ca nu este pe relatiile de interes pentru cetatenii acelor comunitati si daca tragi linie la final, ca sa ajungi din Ciurea la Iulius, facultati ori Palas, faci mai mult timp mergand cu trenul, apoi schimband cu un tramvai sau autobuz decat cu masina personala, cu tot blocajul aferent. Mie imi pare ca iar se gandeste limitat, in baza anilor 1990 si nu conform realitatii in urmatorii 30 ani, minim!
Domnilor, poate ați uitat dar discuția asta era acum vreo 3 ani….in principiu va dura circa vreo 30 de ani ca autostrada și spitalul regional…lăsati….
Nu mai pot , cu nesimtirea pe care o aveti , nu sunteti in stare sa faceți o infrastructura civilizata după atitia ani in acest oraș , care are o infrastructura veche de pe vremea lui Ceașca , voi nu ati făcut nimic …. Nu tu trotuare moderne , un oraș slab luminat cu stilpi înalți , cu intersecții înfiorătoare , nu tu pasaje moderne , etc … și faceți trenuri … mincinoșilor …. Manipulați oamenii , ruuusine
Multe promisiuni foarte putine realizari. Asta e marele adevar. Ati avut votul nostru, acum 4 ani.
Din 4 în 4 an faceți un proiect ptr acest tren.Voi nu sunteți în stare un program normal din jumătate de jumătate de oră la autobuzele 501,23 .Stăm în stații cîte 2 ore să așteptăm. Nesimțiți este un compliment ,incompetenți este realitatea.
Iar cu trenul? Da bine în anul alegerilor, și în 2028 tot cu trenul metropolitan o sa va lăudați
Share This Article
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *