Războiul mall-urilor din Iași: Palas contraatacă cu 80 de milioane de euro după ce Mall Moldova a revendicat titlul de cel mai mare centru comercial din afara Capitalei

Xpress
6 Min Read

Iașul devine centrul unei competiții spectaculoase în retailul românesc: Mall Moldova și Palas se întrec în investiții, concepte arhitecturale și atracții pentru vizitatori.

Deschiderea Mall Moldova, cu o suprafață impresionantă de 110.000 mp și peste 250 de magazine, a detronat Palas din poziția de cel mai mare mall regional. Răspunsul nu a întârziat: Iulius Group, dezvoltatorul Palas, a anunțat o investiție suplimentară de 80 de milioane de euro într-un proces de „reinventare” a întregului complex.

Mall Moldova: un nou gigant la porțile orașului

Mall Moldova, realizat de dezvoltatorul Prime Kapital în parteneriat cu MAS P.L.C., a fost inaugurat recent la intrarea în municipiul Iași, pe locul fostului Era Shopping Park. Cu o investiție totală de aproximativ 200 de milioane de euro și o suprafață de 110.000 mp, noul centru comercial promite o experiență completă de shopping, divertisment și relaxare.

FOTO: Zeci de clienți se perindă în noul mall, din curiozitate
FOTO: Zeci de clienți se perindă în noul mall, din curiozitate

Printre punctele forte se numără: cel mai mare cinematograf Cinema City din regiune, dotat cu tehnologie 4Dx, o parcare generoasă și accesibilitate crescută pentru vizitatorii din nord-estul județului și Republica Moldova, un food court cu peste 30 de concepte gastronomice și 2.500 de locuri.

Un atu valoros pentru Mall Moldova ar fi și un viitor magazin IKEA, aflat în fază de planificare, spații dedicate copiilor și adolescenților, cum ar fi Hype by Kiddo – cel mai mare loc de joacă de acest tip din afara Capitalei.

FOTO: Mall Moldova are o parcare auto imensă, atât terestru cât și suspendată
FOTO: Mall Moldova are o parcare auto imensă, atât terestru cât și suspendată

Dezvoltatorii au anunțat că proiectul face parte dintr-un plan mai amplu de investiții în valoare de 500 de milioane de euro, care include și dezvoltarea cartierului mixed-use Silk District. Mall Moldova se bucură deja de prezența unor branduri în exclusivitate regională, precum Wendy’s, JD Sports și Lego.

Palas contraatacă: reinventare în centrul orașului

Deschis în 2011, Palas a reprezentat cea mai mare investiție imobiliară din afara Bucureștiului la acel moment – aproximativ 265 de milioane de euro, însă acum valoarea este aproape dublă. Situat în inima Iașului, în jurul simbolului Palatul Culturii, Palas a combinat spațiile comerciale cu zone verzi, restaurante, birouri și un parc istoric de 50.000 mp.

FOTO: Iulius Grup a inundat online-ul cu noul concept Palas
FOTO: Iulius Grup a inundat online-ul cu noul concept Palas

În prezent, Iulius Group anunță un plan ambițios de modernizare, cu o investiție suplimentară de 80 de milioane de euro, care va ridica totalul investițiilor la 450 de milioane euro. Potrivit companiei, transformarea include: extinderea suprafeței comerciale la 80.000 mp, o nouă estetică arhitecturală și urbanistică, cu accent pe relația cu Palatul Culturii, reamenajarea unui atrium cu fațadă de sticlă și integrarea de noi zone verzi și spații publice, acces pietonal nou dinspre Bulevardul Ștefan cel Mare. În plus, branduri internaționale în premieră regională – printre care Nike Flagship Store, Adidas, Crocs, Lego, dar și un nou department store de renume, zonă modernizată de food & dining, alături de un nou centru de evenimente cu vedere panoramică către Palatul Culturii, spații de joacă, zone acvatice și peluze înclinate în parcul reamenajat.

FOTO: Palas vrea să atragă clienții cu zone verzi întinse
FOTO: Palas vrea să atragă clienții cu zone verzi întinse

Reprezentanții Iulius subliniază că această transformare nu va depăși perimetrul actual al Palasului și urmărește „o integrare armonioasă între vechi și nou, între istorie și modernitate”.

Palas Mall vs Mall Moldova

Comparativ, Palas are avantajul poziționării centrale, în timp ce Mall Moldova punctează la capitolul accesibilitate din regiune, parcări numeroase și noutate. Palas mizează pe calitatea construcțiilor, designul futurist și legătura cu patrimoniul istoric, dar suferă la capitolul entertainment – nu are cinematograf, spre exemplu. Mall Moldova vine cu un mix solid de retail și divertisment, dar este încă în expansiune, iar legătura cu centrul orașului este limitată.

În plan mai larg, dezvoltatorii continuă să investească în proiecte conexe. Iulian Dascălu a investit 120 de milioane de euro în Palas Campus, un ansamblu de birouri situat pe strada Sfântul Andrei. De asemenea, în portofoliul Iulius se află și Iulius Mall Tudor Vladimirescu, evaluat la circa 60 de milioane de euro.

Războiul mall-urilor din Iași este departe de a se încheia. Cele două centre comerciale marchează o schimbare de paradigmă în modul în care este perceput shopping-ul și timpul liber în zona Moldovei. Cu investiții de sute de milioane de euro, noi branduri, concepte arhitecturale și servicii dedicate publicului larg, această competiție ridică semnificativ standardele pentru întreaga regiune. (Anton Farcaș, Doru Mihuleac)

CITIȚI ȘI

Zbor direct Iași – Dubai din septembrie. Zbor de 4 ore, bilete de la 380 de euro

Culise din Primăria Iași: se strică alianța PSD-PNL, totul pentru o funcție de director?

Palatul Culturii, decor în afacerea Palas. Parcarea din fața monumentului, plină și profitabilă

Semafoarele de un milion, inutile la Podu Iloaiei: trafic lejer fără ele

Bahluiul și Nicolina s-au umflat dar nu ies din matcă. Iată ce spun experții FOTO

Share This Article
1 Comment
  • Ambele au plusuri și minusuri.
    Diferența este dată de faptul că „reinventarea” se face pe „cheltuiala” chiriașilor care vor plăti chirii colosale(bineînțeles că în prețul acestora se regăsește fiecare „fir de iarbă îngrijit”) și a locuitorilor orașului. Să nu mai vorbim de anumite decizii forțate(să nu le spun abuzuri) efectuate „pentru binele comunității ieșene”!
    Hai să auzim de bine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *