Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat miercuri, la Ministerul Transporturilor, două contracte majore în valoare totală de peste 10 miliarde de lei. Acestea vizează construirea a 105 kilometri de drumuri rapide în zona Moldovei și în estul țării.
Primul contract se referă la Lotul 2B Grințieș–Pipirig din Autostrada Unirii (A8), pe o distanță de 31,5 kilometri. Tronsonul, considerat cel mai dificil din punct de vedere tehnic, va fi realizat de asocierea SA&PE Construct – Euro-Asfalt – Tehnostrade – Spedition UMB, într-un termen de 54 de luni.
Segmentul include lucrări complexe: 60 de poduri și viaducte, dintre care două de peste 1.000 de metri;
16 tuneluri cu o lungime totală de aproximativ 4 kilometri;
aproape 20 de kilometri de structuri (viaducte și tuneluri), adică circa 70% din întregul lot.
Al doilea contract vizează Drumul Expres Focșani–Brăila, cu o lungime de 73,5 kilometri. Acesta va lega Autostrada A7, Podul peste Dunăre de la Brăila, drumul expres Brăila–Galați, și va asigura continuitatea rutieră spre Tulcea și Constanța.
Lucrările vor fi executate de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Arcada, iar termenul de execuție este de 42 de luni. Valoarea contractului se ridică la 4,29 miliarde de lei.
Proiectul Focșani–Brăila este cel mai lung tronson de drum de mare viteză atribuit vreodată printr-un singur contract, iar CNIR anunță că traficul va putea fi deschis pe segmente funcționale, pe măsură ce acestea sunt finalizate.
Prin aceste investiții, România face un pas semnificativ în direcția conectării Moldovei la rețeaua națională și europeană de infrastructură rutieră.
Sursa: Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR)
(Redacta)
CITIȚI ȘI
