Cât costă în realitate plimbarea cu trotinetele Uber și Bolt? O ieșeancă are o nedumerire după un drum făcut noaptea prin cartiere FOTO

X Press
5 Min Read

Cât costă utilizarea unei trotinete electrice? Noi ne-am uitat pe site-ul companiei Bolt și Uber însă nu am observat explicit tarifele.

„Prețul călătoriei cu trotineta electrică este calculat pe baza taxei de deblocare și a prețului pe minut. Dacă întrerupeți călătoria, tariful minim va fi în continuare calculat.

Pentru a verifica tarifele, faceți clic pe pictograma trotinetă de pe hartă și vedeți prețul sub butonul Rezervați”, scrie pe site-ul Bolt.

La fel am regăsit și pe site-ul Uber.

„Lime percepe un cost fix pentru a debloca fiecare vehicul și un tarif pe minut atunci când călătoriți. Tarifele pot varia în funcție de locații și ore ale zilei. Puteți găsi tarife pentru locația dumneavoastră în aplicație înainte de a începe călătoria. Fie atingeți pictograma vehiculului, fie scanați codul QR de pe un vehicul pentru a vedea tarifele locale.

În unele locații, prețul pentru fiecare cursă include și costurile locale, taxele de permis sau suprataxele”, se arată pe site-ul celor de la Uber.

Unii ieșeni sunt nedumeriți de tarifele percepute și întreabă pe cei din grupurile social media.

„Salut, la ora 12 noaptea am fost cu o trotinetă din asta de la Uber, țin să menționez că a fost prima dată când m-am dat și am câteva nelămuriri.

Am luat-o de pe Sfântu Lazăr, fix în spate la Auchan până în Dispecer în față la Flux.
Înainte să mă pornesc cu ea m-am uitat cât mă costă. Pe aplicație îmi arăta 6-8 lei. Am zis „super, mai ieftin decât o mașină!” Mi-am băgat datele cardului că să plătesc cursa. Când am ajuns în față la Flux, mă uit pe Revolut cât mi-a luat. Mi-a căzut fața când am văzut 16.19 lei.
Intru la plăti și văd 8 lei deja luați+ 16,19 lei.
Mă uit mai atent și văd că plata de 8 lei a fost trimisă în suma de 16,19 lei. Că să explic pe scurt drumul parcurs, am urcat pe Sfântul Lazăr, am ajuns în față la hala centrală, am făcut drapta până în capăt să ajung să cobor be Bucsinescu, după că să urc la deal să ajung în Tatarași.
Mă uit pe google maps acasă că să văd cât e distanță la altă și îmi zice 2.3 km, buun, atunci de ce mi-a luat bani în plus? Ok, am înțeles 0.99 lei per kilometru, aproximativ 1 leu per km, 2,3 am calculat maxim 3 km, deci în jur de 3 lei per km plus taxe de astea ce cer ăștia să încarce trotineta și așa mai departe 3+5 lei o taxa bla bla bla, ok.
Tot nu am înțeles de ce mi-au retras 16.19 lei din cont, sunt confuză.
M-am gândit între timp la următoarele taxe: taxa de noapte că era trecut de 12 noaptea, deși puțin probabil deoarece o fi ride sharing, dar pe cont propriu tu conduci.. Apoi taxa aceea că la taxi, 8 lei taxa de începere a cursei+banii pe transport deoarece consumă curent și trebuie încărcată”, a scris o tânără pe un grup de rețea Facebook.

„Nu e problema de 16 lei, să fim serioși, dar vreau să știu pe ce am plătit în plus 😂”, a completat ea.

Totuși, am găsit pe Internet că, la un moment dat, prin 2023, pe site-ul Primăriei Iași fusese publicată o informare cu privire la acest tip de transport prin orașul nostru, care oferea următoarele detalii:

„Deblocarea trotinetelor Bolt este gratuită, iar prețul curselor este de 0,65 lei pe minut. Cei care nu au deja instalată aplicația Bolt pentru serviciile de transport la cerere, o pot descărca de pe Google Play, Apple Store sau HUAWEI AppGallery ca să o instaleze. După configurarea contului, vor vedea o pictogramă – trotinetă – în aplicație (stânga jos), iar atingerea acesteia îi va duce în interfața de închiriere.
Trotinetele pot fi deblocate prin scanarea codului QR.
Parcarea trotinetelor în afara zonelor desemnate este penalizată cu suma de 150 de lei”, scrie în informarea respectivă.

Cu alte cuvinte, prețul nu știm dacă a rămas același însă este clar: companiile de transport folosesc o ecuație de stabilire a tarifului după criterii proprii care provoacă nedumeriri. (Vlad Mirea)

Share This Article
1 Comment
  • Aceste trotinete le gasesc „parcate” in cele mai improprii locuri, care incomodeaza traficul pietonilor, biciclistilor, căruțurilor pentru copii sau celor cu dizabilitati.
    Sa nu mai spun de circulatia unora pe strazi sau trotuare, si de viteza cu care circula prin locuri aglomerate cu pietoni sau masini!
    Ar fi bine sa se tina cont de „parcarea trotinetelor în zonelor desemnate”, asa cum este scris in articol, si sa stim si noi ce „zone au fost desemnate”!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *