La sfârșit de weekend, aglomerația de mașini la Podu Iloaiei către Iași a fost uriașă. Pe rețelele de socializare, șoferii s-au plâns că, de la Budăi până la calea ferată aflată la ieșirea din Podu Iloaiei au stat în trafic o oră și 45 de minute. Șoferii vor să facă o petiție pentru a închide semafoarele abia montate în Podu Iloaiei. De cealaltă parte, reprezentanții unei asociații care a militat pentru semaforizare acuză șoferii că circulă prea încet. Ba chiar, aceștia au mers la Podu Iloaiei să dirijeze traficul.
Discuțiile pe rețelele sociale în privința traficului infernal de la Podu Iloaiei s-au prelungit toată noaptea de duminică spre luni. Ieșenii aflați pe drumul către Iași erau revoltați de timpul petrecut între Budăi și ieșirea din Podu Iloaiei. „O oră? Ai stat puțin. Eu am stat o oră și 45 minute, cu bebeluș de 5 luni în mașină, veneam de la un control medical de la Iași spre Neamț”, a comentat un șofer. „Și eu am stat o oră duminica trecută!! Haideți să facem ceva..nu se poate! Efectiv cine a gândit semafoarele pentru a fluidiza traficul e un mare *mbecil. Putem face vreo sesizare la primărie?”, se întreba un altul. „O oră am stat și eu de la întrare în Podu până la ieșire, semafoare puse degeaba mai mult încurcă”, a comentat un altul.”Dacă nu erau semafoare, de ce nu sunt semafoare, dacă sunt semafoare, de ce sunt semafoare, nu este bine, oricum ai încerca”, a concluzionat un bărbat. „Trebuie să facem ceva. nu se poate așa ceva, efectiv. Eu sincer nu mă grăbeam dar alții cu siguranță o făceau. Știți unde putem depune plângeri??”, se întreba o doamnă. „Trebuie protest masiv, ori îmbunătățesc situația, ori să le scoată!”, a sărit revoltat un conducător auto.
Unii dintre șoferii care se îndreptau spre Iași au încercat să „fenteze” dopul de la Podu Iloaiei. Aceștia, în localitatea Sârca, au virat stânga pe un drum de pământ paralel cu europeana. Ei au traversat satul Erbiceni și au încercat să intre pe europeană în zona oborului de animale din Podu Iloaiei. Numai că semaforul de acolo le-a năruit planurile: șoferii au doar câteva secunde timp să intre pe șosea, așa că au stat chiar și 20 de minute la rând, cu doar câteva mașini în față. Un reprezentant al asociației „Hai că se poate” a mers la fața locului și chiar a dirijat masinile, îndemnând șoferii să calce accelerația. El arată cu degetul spre șoferii care circulă cu viteză prea mică prin Podu Iloaiei. „Din păcate, se pare ca în continuare duminica, pe drumul de întoarcere spre Iasi, compatrioții noștri aflati la volan nu utilizează facilitatea oferită de semafoare și faptul că se oprește circulația de pe alte străzi -azi chiar drastic pentru Erbiceni, chiar dacă dintr-o oră, timp de 54 de minute semaforul a arătat verde pentru drumul european și doar 6 minute pentru Erbiceni. S-au realizat câteva filmari pentru a se arăta de ce timpii de duminica sunt extrem de mari pentru a traversa Podu Iloaiei, spre deosebire de luni unde s-a traversat constant în 6 minute dinspre Budai. De remarcat că ultimul semafor înainte de calea ferată a funcționat astfel: 140 de secunde verde pentru mașinile care merg spre Iași urmate de 14 secunde roșu ca să iasă și cei dinspre Erbiceni apoi iar 140 de secunde verde pentru drumul european. Se poate observa cum comportamentul compatrioților aflați la volan nu valorifică unda verde. Se poate vedea în cele 2 filmari ca semaforul din față este verde, mult verde iar viteza de deplasare a vehiculelor este extrem de mică, sub 10 km/h în condițiile în care trebuia să fie un minim de 35-45 km/h și cozile ar fi dispărut. Degeaba se face orice dacă noi nu înțelegem să folosim facilitatea ci alegem să mergem încet, ca la paradă. Și 3 benzi pe sens dacă ar fi și am merge cu 5 km pe oră, tot am sta 30 minute sa traversăm orașul. Din păcate acum depinde doar de participanții la trafic ca timpul necesar traversării să se scurteze. Fără semafoare, circulația ar fi fost mai des întreruptă ca să se iasă sau să se intre dinspre Erbiceni sau Madârjac. Ori fiecare întrerupere creste timpii necesari traversării”, este de părere Irinel Bucur, activist civic pentru infrastructură în cadrul asociației „Hai că se poate”. (Anton Farcaș)
CITIȚI ȘI