Ieșenii i-au prezentat lui Chirica zeci de soluții pentru traficul din oraș. Dar îi bagă în seamă?

X Press
7 Min Read

Postarea primarului Chirica legată de numărul mare de mașini din oraș și în care se întreba plângăcios ”ce este de făcut?”, ieșenii au reacționat cu sutele.

Pe lângă acuzațiile de incompetență și corupție la adresa primarului și a acoliților săi, ieșenii au prezentat zeci de soluții pentru decongestionarea traficului. Parcări subterane sau la marginea Iașului, îmbunătățirea condițiilor de transport în comun, ridicarea ”rablelor” de la marginea șoselelor, parcări cu plată, interzicerea ”cazanelor” care poluează, autorizații construcții legale și care să țină cont de perimetrul pe care urmează să se ridice o construcție, sunt doar câteva din propunerile ieșene.
Mai jos, vă prezentăm o mică parte din comentariile care au însoțit postarea lui Chirica:

– îmbunătățirea si prioritizarea transportului in comun
– aplicarea de sancțiuni mașinilor care nu respectă normele de poluare și/sau legile de circulație
– construirea unor noi pasaje/pasarele
– construirea si prioritizarea pistelor pentru bicicliști
– construirea unor parcari supraterane in preajma unor stații inter-modale de transport in comun

Soluția este simplă. Taxarea celor care nu au nr de IS și circulă pe străzile orașului. Când stai la orice stop din Iași, din 15 mașini, 7 sunt de NT, 3 de BT, 2 de SV și abia restul de IS. Și nu prea văd Dacii pe stradă, toți ăștia trăiesc pe picior mare, așa că o taxă în plus n ar strica, iar cei care nu si permit sa plătească, să ia frumos tramvaiul.

Parcari la marginea Iasului la toate intrările, cu stații de autobuz cu multe peroane care sa deservească toate direcțiile. Autobuze care sa circule prin satele din jur, și pe străzi lăturalnice, nu doar pe drumul național sau județean, care sa aducă pasagerii pana la aceste stații cu multe peroane de la intrările in oraș. Un program care sa fie respectat cu strictețe. Mașinile cu norma de poluare sub Euro 5 sa nu mai între deloc in oraș. Începeți cu acestea și implementările de la marginea Iasului, nu numai pe bulevardul Ștefan cel Mare. În fine, am scris, dar probabil tot alții citesc și nu ajunge la cine trebuie. Dacă nu e așa, reacționați cumva.

Acces în oraș doar pentru auto peste Euro 3. Tren urban din Ciurea pana la Gară. Și din Valea Lupului înspre oraș. Infrastructura transport în comun bună de tot. Parcări la Capăt CUG, Păcurari, Bucium unde pot fi lăsate mașinile sub Euro 3 și acces gratuit în autobuz cu tichetul de parcare. Centrul Podu Ros, Sfântul Lazăr, Moldova, Piață Unii blocat complet pentru auto, trotinete electrice gratuite cu tichet de parcare din parcări amenajate special pentru auto. Piste de biciclete reale. Pasaje acolo unde se poate pentru fluidizare trafic, sosea de centura reală (nu Canta), dar scopul sa fie scoaterea mașinilor din oraș, nu crearea condițiilor pentru trafic. Dar astea sunt părerile noastre. E timpul sa chemați specialiști și sa investiți în proiecte majore de infrastructură. Până acum, Iasul a crescut de la sine.

De ce nu se ridică toate cazanele din parcări care stau de ani de zile și nu zice nimeni nimic nu o blochează nimeni nu o ridică, oare de ce?? Pe cind altele sint amendate imediat sau blocate! De ce oare? Întreb și eu așa…..

Nu ar fi bune niște parcări supraetajate sau subterane, ca sa nu mai fie o banda de circulație blocată de mașinile parcate?

Era previzibil din 2005 ca odata cu cresterea nivelului de trai va creste si nr de vehicule.
Se stia ca unii vor trece de la caruta la o masina maxim euro 3, altii de la un euro 1 la un euro 4 si asa mai departe.
Doar primaria incearca sa se scuze acum ca de fapt nu a facut nimic ca sa se pregateasca de acest nr mare de vehicule, asa ca toata incercarea asta de a da vina pe oameni ca si-au cumparat masini arata de fapt incompetenta primariei de a prevedea si a fi pregatita pt acest numar!
Nu oamenii sunt vinovati ca si-au cumparat masini ci primaria ca ii tine blocati si nu vine cu nicio solutie coerenta!

Ce este de facut?
Infrastructura rutiera ! Poduri, pasaje subterane , circulatie reversibila, redeschidere bariere , largiri de bulevarde, semaforizare inteligenta in functie de ore si varfurile de trafic, sunt zeci de variante
Lasa oamenii in pace! Au masini vechi? Adica nu si doresc masini noi? Asta e rezultatul guvernarilor voastre!
Fa baaaa infrastructura , ca stai pe aia a lui Ceausescu! Si aia pe care ti a lasat o te ai gandit tu sa o injumatatesti.
Ai 8 ani de mandat si nu ai realizat nimic. O statistica cu investitiile in proiecte noi de infrastructura rutiera din cele 2 mandate nu ai !
Bravo ptr tramvaiele si autobuzele noi. Atat !
Asta inseamna achizitie. Nu vreo mare inginerie sau vreun proiect major. Ai cumparat ceva.
Tu asta faci? Arati cu degetul ca ne am inmultit? Dumneata nu vei putea sa faci nimic niciodata in acest oras pentru ca esti slab pregatit.

Asa și? Ai început cu întrebarea, Ce este de făcut? Ai dat o statistica și atât.
De făcut nu faci nimic. Se pot face parcări mari la întrările în oraș, cu un cost mic. Costul parcărilor din oraș sa fie mai mare. Astfel studenții care vin cu mașina și nu circula doua săptămâni cât stau pana pleacă iar acasă sa lase acolo sa nu aglomereze orașul. De acolo sa fie mijloace de transport.
Parcări supraterane în oraș pentru a debloca benzi de circulație de pe bulevarde. Sensuri unice pe mari bulevarde și alte străzi. Poduri, pasaje.
Toate astea înseamnă investiții, uite ca orașe precum Oradea, Cluj, mai fac câte ceva în sensul asta.
Tu nimic.
Primarul panseluță.

Share This Article
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *