Bruiajul electronic al armatei rusești a ajuns până la Iași, ba chiar și la Bacău. Atacurile electromagnetice ale rușilor afectează semnalul GPS al avioanelor

X Press
2 Min Read

Rusia a declanșat un război electronic nu doar în partea de nord a continentului, vizând în special Polonia și statele baltice, ci și în sud, afectată fiind, aici, România. Astfel, la dată de 3 mai 2024, zonele de pe teritoriul românesc în care se arată o perturbare masivă a sistemelor de navigație aeriană sunt cu precădere cele de graniță, în localitățile Galați, Bacău, Iași, dar și în Constanța. La dată de 2 mai 2024, Bacău, Galați, Tulcea și Constanța erau “înroșite”. Exceptând zilele de 15, 21 și 22 din luna aprilie, când și Bacăul a fost inclus pe harta roșie a interferențelor sistemului GPS, Galați, Tulcea și Constanța erau cele mai vizate, fiind în “zona roșie” a hărții. În perioada 9-10 aprilie 2024, au apărut semnale de interferențe GPS și în zona Iași. Această este concluzia unui raport publicat de Centrul Euro-Atlantic pentru Reziliența, o structura de expertiză cu sediul la București, care operează în sprijinul NATO, al Uniunii Europene și al partenerilor internaționali. Centrul Euro-Atlantic pentru Reziliența este o structură aflată în subordinea Ministerului Afacerilor Externe.
Documentul se numește “Cât de periculoase sunt atacurile electromagnetice ale Federației Ruse pentru apărarea civilă?” și este elaborat și publicat de Centrul Euro-Atlantic pentru Reziliența, sub coordonarea a doi experți cu pregătire și experiență în domeniul militar și al informațiilor de apărare, Sînziana Iancu și Paul Mandras. Este vorba despre capacități avansate de război electronic dezvoltate de forțele armate ruse, inclusiv utilizarea sistemelor R-330Zh, Borisoglebsk-2 și Zhitel pentru bruiajul semnalelor GPS și protecția propriei infrastructuri strategice. “Implementarea dispozitivelor de bruiaj GPS în zonele de coasta ale Marii Negre și Mării Baltice compromite securitatea și funcționarea optimă a porturilor, generând riscuri de falsificare a sistemelor de telecomunicații și, în cazuri mai grave, conducând la coliziuni între nave. Acest lucru perturbă procedurile de încărcare și descărcare a mărfurilor, având potențialul de a genera pierderi de ordinul sutelor de milioane de euro”, spun autorii studiului. (Vlad MIREA)
CITIȚI ȘI

Campania electorală s-a mutat în mediul online iar candidații ieșeni pentru primărie caută votanții pe rețelele sociale. Cine are cei mai mulți simpatizanți? Iată o analiză interesantă a jurnaliștilor de la X Press

Așa se recepționează blocurile din Iași: un inspector ISC și un expert au fost arestați pentru corupție. Iată cine sunt aceștia

Share This Article
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *